Yaz sofrası

19Aug10

Yazın yemek yemek zordur! Çok yüzmekten değil de yiyemediğimiz için de kilo veriyor olabiliriz mesela. Yağlı yemekler, ağır yemekler zor gelirken, su ve sulu şeyler düşünmekten de yemek yemeye pek fırsat bulunmaz sanki. Hiçbir şey bulamayınca karpuz-peynir-ekmek üçlemesine girilir çokca fakat ben pek peynirle karpuzu bir arada düşünmeyi bile beceremem. O yüzden zor durum kurtarıcım genelde beyaz peynirli makarna ve yoğurt olur. Harika da olur.

Dün misafirlerim vardı, tabii hemen “yemek yapacağım size!” çığlıkları atmaya başladım. Şimdi yalan yok, “bu sıcakta” yemek pişirmek de, yemek de zor ya, daha hafif bir şeyler hazırlamak istedim hemen.

Hem pratik hem lezzetli hem de doyurucu bir sofra çıktı ortaya! Neler vardı hemen bakalım, siz de hemen faydalanın bu bilgilerden.

Salata (tabii ki)
Roka, kıvırcık, taze nane, taze reyhan, taze kekik, domates, mısır tanecikleri üzerine 1 limon, bir hayli nar ekşisi ve harika bir sızma zeytinyağı.

Peynir Tabağı
Ezine peyniri, eski kaşar, suda beklemil örgü peynirlerini küp küp doğrayıp üzerine çörek otu ve kuru dağ kekiği serpilmesi.

Kırmızı Tatlı Biber Közü
Yemekteyiz programında olsak bir sürü eleştiri alacağım şekilde tabii ki hazır kavanozdu kendileri. Çıkarıp bir tabağa koyup dilimliyorsunuz.

Zeytin Tabağı
Yeşil ve siyah zeytinler, üzerine sızma zeytinyağı, pul kırmızı biber ve kuru kekik.

Sardalye
Eh, evet yine konserve! Tabağa alıp üzerlerine geçen sene kuruttuğum kırmızı cin biberlerden biraz.

Sucuk
Teflon tavada yağ koymadan kızartılmış sucuk dilimleri.

Ekmek
Ekemk de yazılır mı demeyin, tamam, ben de yapmadım ama ekmek seçimi ve sunumu önemlidir, lezzeti onla tamamlarsınız. Dilimli kepek ekmeklerini kızartıp sundum sonuçta ama o salatanın suyuna banarken ki hazzı ben anlatmiyim, ayıp!

İçecekler
Kola zero, limonata, Öküzgözü kırmızı şarap.

Tatlı
Mukoa :)

Gördüğünüz gibi yeterince basit ve lezzetli. Kullandığınız tabaklar ve yemekleri yerleştirmeniz de emin olun gözle birlikte karınları da doyuracaktır. Afiyet olsun!

2 Responses to “Yaz sofrası”

  1. Wallahi face de görünce merak etmiştim,ne vardı sofrada diye,zira sofra örtüsünün çiçeklerinden yemekleri seçememiştim-thanx for detailed explanation:P ellerine sağlık

    • Figure ground relationship’in facia olduğu bir masadır bu hakikaten :) Bütün gece çakmak nerede, çatalımı kim aldı, vs. aranıp durduk zaten. Bir de tasarımcı olacak!


Leave a Reply

