“Hayat sana güzel!”

20Sep11

Evet, hayat bana güzel! “Hayat, beni neden yoruyorsun?” söyleminden bu yana bayağı zaman geçti. Çok değil, 2 sene. Ama, çok!

Neden yoruyor diye düşünürken, eşeğime ters bindim. Tersten bakınca ya da başka bir açıdan bakınca, o beni yoran hayatım ne de güzelmiş meğer… O zamandan bu zamana içerik olarak çok da bir şey değişmedi hayatımda; daha zengin, daha sosyal ya da daha güzel değilim. Daha sağlıklı bile değilim ama daha sağlıklıyım. Sağlam kafa ve sağlam vücud ilişkisi. Vücudum da eskisi kadar sağlam değil ama daha sağlam. Kafam bile değil esasında ama daha güzel. Güzelleşmedim ama güzelleştim. İyice kafa bulandırmadan açıklayayım bari…

Zaten yeterince güzel, sağlam, sağlıklıymışım. Yeterince zengin, sosyal ve harikaymışım. Tek fark: O zamanlar sadece yorulmayı seçiyormuşum. Mutsuzluğu, şikayet etmeyi ve zavallı olmayı seçmiş olduğum gibi.

Şimdi ise, mutlu olmayı, şükretmeyi ve kazanmayı seçiyorum. Kazanmak derken çok paralar kazanmak ya da hırslı bir oyunun galibi olmaktan da bahsetmiyorum. Param aynı, bolluğu arttı. Kazanan taraftayım çünkü “hayat bana güzel!”

Sadece bakış açısı. Yaşananlara değil, o an yaşadığına baktığında ama gerçekten kalbini açarak baktığında esasında ne kadar da güzel olduğunu görüyorsun hayatın. Sonra bu tatlı güzel his bir şükran duygusuna dönüşüyor. Anlara şükrederken güzelleşiyorsun. Hiçbir şey yapmadığın halde (kozmetik ürünler, estetik operasyon, tuhaf diyetler vb.) herkes sana ne kadar güzel olduğunu söylemeye başlıyor. İçindeki mutluluk, huzur, şükran ve neşe aynen dışarı yansıyor, artık eminim! Ve, bunun en güzel ispatı ben kendimim.

Özetle, sen hayatın seni yormasına değil, sana güzel olmasına izin verdiğinde, hayat sana güzel oluyor. Ki, çokları bilir ki hayat bazen daha da zordur. Ama, herkes de bir o kadar bilir ki mutluluk ve güzellik bir seçimdir.

Yakınmak yerine sevmeyi seçin: “Hayatın size güzel olmasını seçin…” ve uyumadan evvel bugün olan tüm güzel şeyleri düşünün, şükredin ve huzurla ılık rüyalarınıza dalın. Yarın sizi sımsıcak kucaklayacak zaten!*

__________________________________________________________

*: Çekim yasası, mutluluk oyunu, Pollyanna, kendini geliştirme kitapları, antidepresan ve yahut uyuşturucu maddeler gibi herhangi bir saçmalık değildir bu yazı!

No Responses Yet to ““Hayat sana güzel!””

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

