“Doktor beni ellemesin!”

11Nov11

O taraftan bu tarafa geçme günlerinden en acıklısıyla başbaşayız. Tabii henüz bu en acıklısı mı bilemiyorum ama yeterince etkileyici olduğunu söyleyebilirim. Yaparken, yapan kişi olmak ne de kolaymış meğerse! O zamanlar sanıyordum ki söyleneni daha iyi yaptıkça bir numara ben olacağım. Ne saçma! Sanki dans dersine başlamış ve sürekli “Aferim,” denmesini bekleyen evin pembe kızı…

İşte tam da bu yüzden, o yukarıdaki “en” de dönecek bana geri gelecek ya, neyse. Şimdilik en “en” olarak ondan bahsetmek isterim. Evet, yaparken hayat ne güzeldi! Biri söylüyordu, sen anlamaya çalışıyordun ve yapmaya uğraşıyordun. Yapmak eyleminin aslolmadığı, yapılanın hissi içinde var olmayı da sonra sonra anladık ya, ona da neyse. “Sol bacağı açarak yana doğru dön,” döndün mü, tamam işte, ne var bunda? En kötü kafan bu tarafta kalmıştır, hah çevir onu da, zamanla onu o tarafta tutmamayı da öğrenirsin, dert etme. Bak bak, çok zaman geçti, artık leb demeden leblebiyi anlar misali ilk kelimeden hangi duruşa geçileceğini bile kestirir oldun. Tamam, az bekle, biri gelip “Aferim,” diyecek. Çok beklersin.

İşte o taraf kolaydı. Aferimler falan olmasa da, kolaymış. Duyduğunu yapıyormuşsun, yanlışsa gelip biri seni düzeltiveriyormuş. Bırakıvermek başka birinin kontrolüne ne de güzelmiş. Pamuk gibi ve masumane. Sorumluluğu üzerine almamanın hafifliği. Ne dersen de işte, kolaymış, akıyormuş.

Gelelim şimdi bu tarafa! Bu tarafta neler oluyor? “Anlatılmaz yaşanır,” diyeceğim bir blogun orta yerinde hiç yakışık almayacak. En azından deneyeyim diyorum, ne çıkar?

Komut vermek bir zor. Komutu, az ve özle bir çırpıda anlatabilmek, eh, zor. Peki ya düzeltmek?

Düzeltmek, dokunmak, birinin özel alanına girmek. Arkadaşın olmayan, hiç tanımadığın birine dokunarak onu rahatlatmaya çalışmak. Doğru hale getirip daha rahat etmesini sağlamak. Şimdi, ben kimim de geldim pat diye alanına tecavüz edercesine ellerimi oraya buraya soktum? Öyle kendi halinde takılırken annenin gelip pat diye saçını başını düzeltmesi gibi. Ne gıcık! Ama, ya sen orada, tüm bu düzeltmelere, dokunmalara zaten “Evet,” diyerek bulunuyorsan?

İşte görüldüğü gibi kafam pek içinden çıkamamış durumun. Kafamla değil hislerimle gidersek: Kıpkırmızı suratlı kan ter içinde bir insan! Eli ayağı titriyor. Gerginlik tavan yapmış durumda hani yani. Gerildikçe de hiç olmayacak fena bir şey yapacak diye ödü kopuyor. Hele bir de ellediğin sıçrarsa!

Sıçrar tabi, insanlık hali. Sen git oraya, kaptır, kendince yaparken yapman gerekenleri, biri gelsin, sessizce sana yaklaşsın ve lak diye dokunsun. Olacak iş mi?

Ne tuhaf! Beni ellediklerinde hiç de böyle gıcık şeyler düşünmedim oysa ki! İşte tam da bu yüzden, o taraftan bu tarafa geçmek bugün bende kafa yaptı. Travma geçiriyormuş gibi bir donma hali. Kıpırtısız durmak istiyorum. Yok oldum sanki, ya da yok olmak istedim. Sürekli kafamda şu ses vardı çünkü “Ya O’na kötü bir şey yaparsam?” İstesem de yapamazmışım ama gel de sen onu bana anlat!

Bilmiyorum. Sanırım ben bedenim hakkında bu kadar hassas olduğumdan dolayı dışarı fırlayan bir durum oldu bu. Biraz ikinci planda kalması gereken kişi olmanın verdiği çekimserlikle de beslenince, tam oldu! Hah, bir de özgüveni de biraz aşağılara çekelim. Oldu olacak, “Başkası ne düşünür?” temalı onaylanma isteklerini de yanında hediye olarak ekleyelim. Biraz daha oyalanırsak, en az beş şey daha bulurum…

Özetle, bugün hayatımın en uzuuun süren yoga dersine girdim. En gergin, en sıkıntılı. Bitmek bilmedi o 1 saat. Öleceğim sandım. Evet, birinin üzerine basacağım ve o anda dünyanın sonu gelecek ve öleceğim. Çıktığımda kafam iyi gibiydi. “Bayılacak gibi” bir şeydim.

Ve, travma anında şoktaki adam tiplemesiyle sürekli şunu diyip durdum: “Yapmak ne kolaymış, yaptıran olmaktan!”

Hala da öyle beton gibiyim. (bkz. Travma sonrası stres bozukluğu)

No Responses Yet to ““Doktor beni ellemesin!””

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

