Ütü Bezi

23Nov11

Tüm kadınlar ütüden nefret eder. Erkekler ne yapar bilemiyorum. Kadınların ütü yapma nefreti üzerinden yapılmış bir reklam filmimi bile var artık. “Allaaah!” diyen ütü bile var, daha ne olsun! (İnanmıyorsanız, youtube’da aratın.)

Girişten anlaşıldığı üzere ben de ütü yapmayı sevmem. Hayır, travmam var diyeceğim, bir işe yaramayacak. Kim çıkacak da bana “ütü yapamaz” raporu verecek ki? Üstüme sıcak ütü falan da düşmedi; küçükken her kadın gibi ütü yapmayı sevmeyen annem, evin ütülerini bana kakalamaya çalışırdı, o kadar. Bir neşeyle press ütü isimli bir cihaz bile almıştı ama nafile. Kendi başıma yaşamaya başlayınca, evime katılmış olan ütü ve masası da vardı tabi ama gelin görün ki ütülü herhangi bir şey hep saçmaydı. Ne oldu? Düğün-dernek-toplantı hariç, ütüsüz giysiler ve bir takım ev konfeksiyonuyla geçen koca beş sene. (Düğün zamanları, evdeki çarşafları da ütülüyormuş meğer…)

Dün, kafamda ütüye bir açılım getirdim. Ütülü giysi farzı olmadığı zamanlarda da yıkanmış giysi ve eşyaların ütülenmesini kolaylaştıracak bir fikir. Çok ahım şahım bir şey değil, heyecanlanmayın. Sadece, bende işe yaradı, o kadar.

Şimdi bizim ev soğuktur, kışın böyle kat kat giyiniyoruz vs. Dedim ki ütü yaparsam ısınırım. Hem bir sürü de dizim birikmiş, oturarak izleyince oram buram ağrıyor. Dizileri açayım laptopta, eve gelen kadının TV’ye bakarak yapması gibi, onları izleyip ütü yapayım. Bugün de bu şahane fikrimi uygulamaya koydum. Ve, ne oldu?

Toplamda 4 baba gömleği (cidden zor; bir tanesi 3 dönüm falan), 1 tek kişilik çarşaf, 1 elbise, 1 tshirt, 3 yastık kılıfı, 2 adet de kardeş tshirtü ütüledim. Sonuç: bel ve sırt ağrısı, diz arkalarında hafif gerilme. Isındık mı? Eveeeet! Kaç dizi izlendi: 2 adet 40 dakikalık dizi. Ev mis gibi koktu; evet, ütüyle birlikte eve yayılan temiz çamaşır kokusuna taparım.

Sonra babam geldi, sordu “Ütü mü yapıyorsun?” İnanamadı herhalde. “Gömleklerinin hepsi ütülendi,” dedim gururla. Ne dese beğenirdik: Haa, gidicem ya, onları bavula koyucam, kırışır mı?

İstersem şu askıdaki giysiyleri koyma şeysine koyabilirmişim. Ama, ben ne dedim:

“Yıkama kırışığı ile bavul kırışığı bir mi?”

Vay anasına…

One Response to “Ütü Bezi”

  1. Sayende bu akşamki programım belli oldu, aylaaardır ütülenmeyen gömlekler ve yeni diziler :)) pek güzel fikirmiş!


Leave a Reply

