İsteyenin bir yüzü

27Nov11

Hemen bir ikilem: “Hayatta istediğin ve olmayan bir şey var mı?” sorusuna verilen yanıt ile “Neyi görmek istediğine göre değişir her şey,” arasında bir yer.

Birincisinin yanıtı olumlu olduğu için bir çırpıda kendini şanslı adledip her şeyi bir kalemde silip geçebilir misin? “Aman evladım, etrafta söyleme, .ıçını kaşı!” der gibi oluyor kollektif bilinçaltı. Ama, bunun üstü de var! “Şanslıyım,” deyip, pişkin pişkin sırıtan egonla sahnelerden gururlu selamlar vermek ne kadar tatmin eder bilmiyorum, selam vermiyorum çünkü. Sadece, gece yatağa kafamı huzurla koyuyorum, kem gözlerden ırak.

Sonra hemen istemsizce ikinciye geçiyor kafa: Ben mi olmadık yerden bakıyorum olana bitene? Yoksa, yani bi halt olduğu yok da, durduğum yerden Pollyanna çığlıkları mı atıyorum şizo kahkahalarıyla.

Çok şükür, şizofren bir durum yok. Her şey alabildiğine elle tutuluyor, gözle görülüyor. İspatlar, deliller bunun için boy boyken “Yaratmışsın kafanda,” diyecek olana benim diyecek bir sözüm yok. Ya da, isteyen istediği yerinden ele alsın, elinde kalır; kafanda olandan daha gerçek bir şey yok! O kendi doğrularıyla emin emin giderken, ben de burada kendiminkilerle sonsuza dek mutlu yaşarım. Özetle, kimseye giren çıkan yok. İkna, burada bir küçük tesadüf sadece…

Durup dururken, tabi tam olarak eylemsiz durmaktan bahsemeyiz de, hani yani aktif bir araştırma, bir çabalama, bir peşi sıra koşma yaşamazken, sadece içimden geçenin yarı fiyatına, 6 taksitle yanıma gelmesi de bir tesadüf değil herhalde. “Evrenden isteyin, siparişiniz hemen kargolanacaktır,” diyen Aykut Ogüt bunu görse, keyfinden yerlerde yuvarlanır! Yok, şaka değil, literally bu oldu. “Şu ayakkabıdan olsa,” derken, resmen yarı fiyatına 6 taksitle kapıma kargolattım. Universe is absolutely a huge shopping mall dude!

Bu işin maddi kısmı, oysa ki binlerce yıldız da var! Wish upon a star misali, bir ara içimden bir yerden, hadi laf yerini bulsun, kalpten diyelim bir şey istedim. İtiraf ediyorum “bir his peşinde koştum!” (Z. Aksoy duymasın.) Özlediğim ve ihtiyacını duyduğum bir his. Bünye istiyor meselesi; öyle oturup kurmadım, bir an içimden geçivermişti sadece. Sonra da “Haha, yok, olmaz şimdi nalaka!” deyivermiştim. (Yanlış anlamaları savuşturmak adına: müstehcen arayışlara girmeyiniz; sıcak bir ilgi ihtiyacı gibi bir şeydi bu, bkz. nezle kafası.) Ha ne oldu? O da oldu, çabalamadan. Sadece gelmesine izin verdim, bkz. bir sonuç beklentisi içinde olmadan kalbini her şeye açmak.

Eh, evet, her insan gibi arada bir çok içten böyle bir his çörek olur. Genelde de bunu imkanlar kısıtlıysa savuşturuveririz birbirinden cins bahanelerle: “Yok canım, ezik miyim?” “Muhtaç mısın, meczup musun?” gibi. İşte o ses bi’ çenesini kaparsa hayat daha güzel oluyor zaten. Asıl buna sanırım “bir his peşinde koşma, bırak geçiversinler, akmasına izin ver,” falan diyoruz. Böyle o ses kısılıyor zaten; bir hedef, bir başarı, bir sonuç kovalamadan kalınca diyelim. Hemen matematiksel davranırsak da, ilk peydahlanan iç ses kalpten, ikinci bahanesel iç ses ise zihinden der yuvarlarız konuyu. İşte, tam olarak o vırvırvır konuşan kafanın sesini kısınca “isteyip de olmayan” bir şey kalmıyor olabilir.

Çiçek dolu bahçeler arasında koşan pembe Pollyanna’nın kafasına bi’ balyozla vurup “Akıl var, mantık var, şimdi bu …” diye sürekli mantıklı ve kontrollü davranmak sadece biraz daha mutsuzluk oluyor. “Şizo musun nesin?” diyen çok bilmiş ve mantıklı ve kontolcü tutarlı dostlar tam olarak o aptal balyoz durumuna düşüyor. Hikayesinin gerisinin “Pollyanna bu, balyozu yer, kafada uçan yıldızlara el sallar aptal aptal gülerken …” diye devam ettiğini söylememe gerek yok herhalde!

Yani hamiş: Ayakkabım oldu, hissim oldu, çok şükür! Kontrol ile “koyver gitsin,” arasındaki yerin ne demek olduğunu anlamış hissediyorum. Huzurun tam o arada bir yerde bulunduğuna inancım pekişti. Eh, akıllı, mantıklı, tutarlı balyozlara kontrollü güzel uykular diliyorum!

Uyku, her şeyi akışına bıraktığımız yerdir… Bilmem anlatabildim mi?

No Responses Yet to “İsteyenin bir yüzü”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

