Kayıp

09Dec11

Dün babam çok güzel bir şey dedi: “Ben ölüm kelimesini kullanmak istemiyorum, kayıp demek lazım; bazen bir arkadaşın da çıkar hayatından, kendisi hayattır ama senin hayatında değildir. Kaybetmişsindir.”

Böyle hissettiğimiz zamanlar çok olmaz ama. Yani, bana çok olmadı. Kimse ilelebet yok olmadı hayatımdan. Benim kararım da olsa, onun kararı da olsa, hep özlemler giderildi, hep bir araya gelindi. En güzel yanı da, ben istemediğim halde hayatımdan çıkmışsa geri dönüşler hep tabii ki daha mutlu edici oldu. Burada tabii ölümden değil, hayatta olduğu halde kendi hayatımızdan çıkanlardan bahsediyorum.

Dünden beri bu cümleyi düşünüyorum, bazen bazı arkadaşlarımızın hayatımızdan çıkması ve onları kaybetmiş olmamızı. Galiba dünden beri duyduğum en iyi cümleydi.

Benzeri bir cümleyi bir arkadaşım için kurmuştum “Sanki öldü benim için,” diyerek. Her ne kadar o hala yaşadığı ve hatta mutlu olduğu için mutlu olsam da, özlüyorum ve içimde acı hissediyorum. Ve, fark ediyorum ki, ölümden bir farkı yok gerçekten. Sanırım bu yüzden psikoloji ölüm ve benzeri yok olanların genel başlığı olarak kayıp psikolojisi diye bir tabir kullanıyor.

Evet, gerçekten ölüm ya da kayıp, hissi aynı: Özlem, içerlere çöreklenen bir acı ve limonu sıkarmışcasına bir ağlama isteği. Evet, limon gibi, ekşi ve yüzler buruştuğu halde tekrar tekrar yine de zevkle yenen. Bundan sonra “Limon,” desem bu acının hakkını vererek yaşamayı anlatmış olabilir miyim?

Şey gibi: Çok özlüyorum ve çok canım acıyor ama inan kötü değilim. Çünkü, cidden bir tuhaf bir zevki var! Gurur gibi, özleyebilmenin gururu. Saygı gibi, saygı duyduğun için bir şey yapmayıp özlemeyi kabul etmek gibi. Sevgi gibi, gibisi fazla, birebir sevgi bu! Sevgi duymadığın hiçbir şeyi o yokken özlemezsin ki…

Bencil bir şey ama, ölenle ölünmeyip arkasından sürekli ağlamak gibi…

Özetle: Kaybettiklerimiz sadece bize girip çıkıyor, kaybolan için her şey süt liman gibi?

No Responses Yet to “Kayıp”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

