Dual-log

28Jun12

– Tepetaklak durmayı dene, çok iyi!
– Hmm… Ben yapamam.
– Bi’ dene ama!
– Tamam … Bak olmadı.
– Korkuyorsun.
– Evet, ama bilerek değil…
– Korkularının üzerine git!
– Gerek yok, yapamıyorsam yapamıyorumdur; “bunla kal!” değil miydi?

***

– Noldu?
– Çok kötü hissediyorum.
– Olur öyle, bir süreç.
– Geçebilir mi?
– Geçmesi diye bir şey yok ki!
– Anladım, bunla kalayım ama canım acıyor…
– Bir değişim geçiriyorsun; değişim zordur.
– Neden?
– Neden geçiriyorum dedin herhalde; herkesin içinde sebebini bilemediği bir yöne doğru çekilme hissi var. Buna biz karar veriyoruz sanıyoruz ama biliyorsun öyle değil.
– Evet. Tamam. Ama acıdığında ağlamak da bir o kadar doğal değil mi?
– Evet.
– Ağladığımda senin bana sarılman kadar?
– Tabii.
– O zaman canım acırken geçmesini istemek de bir o kadar doğal olmalı?

***

– Aaaa, ama niye?
– Ben sakatım.
– Değilsin!
– Teşekkür ederim ama bedenimi en iyi ben hissedebiliyorum…
– Doğru ama sakat değilsin.
– Tamam ama yapabildiklerim ve yapamadıklarım var.
– Bu bir kaçış olmasın!
– Canım acırsa yapmam; bundan daha doğal ne var?
– Hırslı değilsin, anladım.
– İstemiyorum yapmak ve zamana ihtiyacım var belki?
– Tamam.
– Teşekkür ederim.

***

“İtmeden, çekmeden, etiketlemeden…”
“Olanla kal!”
“Olanın kalbine doğru bir araştırma.”
“Kabulleniş, teslimiyet…”

***

“Sigara içiyorsun…”
“Güçsüzsün!”
“Korkuyorsun…”
“Şunu bunu dene!”
“Çalışmıyorsun!”

***

Dualite yoksa, her şey birse, gerçek kendini arıyorsan, aslolan olanı araştırmaksa, hislere kapılıp gitmek yoksa, etiketlemek yoksa, merkezden şaşmamak gerekiyorsa, olan yüksek bilincin kararıysa: O’yum, bu’yum, şu’yum; bu benim. Her ifademde bir şey aramayın, her şeyime bir anlam yüklemeyin. Ben buyum ve sebebini merak etmiyorum artık. Üzerine gitmek, anlamak, düzeltmek, denemek istemiyorum. Olanla kalmak istiyorum.

O kas duyguyu tutar, burası şunu dedi, nefes şunu anlatır, bu böyle çalışılır gibi “anlam yükleme”ler kendi içinde bir çelişki yaratmadı mı çoktan? Ne olduğunu benden daha iyi bilen biri olduğunu sanmıyorum.

Ve, bildiğim her şeyin doğru olduğundan da en ufak şüphem yok. Olursa, sorarım.

2 Responses to “Dual-log”

  1. 1 Misli

    sükunete kavuşcam diye yogaya başladı, yogayla da dövüşüyor adam! dövüşerek var oluyor. hırçın prenses! kamyonumun yazısı!

    • yorumun dibisin! kalp :)


Leave a Reply

