İnsanlar daireler çizer (mi?)

25Apr13

senin yerinde olsam … pılımı pırtımı alııır giderim!

Kuğulu Park çimleri. Lise ve üniversite zamanları, canlar sıkılmışken gelip oturur birer kola alır dertleşir, susar, dururduk. 10-15 sene öncesinden bahsetmek biraz mizahi oldu; eh mizah festivali yok muydu zaten burada?

Burada eskiden benle duranlar, şimdi tabiri caizse işinde gücünde. Peki ya ben? Hep diyorum, hayat bana güzel diye de, anlamıyorsunuz! Yo, asla olduğum yerde saymak değil bu bir yandan da.

İşlerimi bitirdim, evimi topladım, sokak işleri de bitti. E ne yapsaydım? Bence en güzelini yaptım, parka oturdum, çime! Trajikomik bir biçimde mizah festivaline denk gelmiş olsam da, kafamda bangır müzikler çalsa da, hala hayat bana güzel.

Beylere, ana-babaya olan hışımla bu çimlerde bir yandan söylenip bir yandan sigara tüttürürken belki de sanmıştık ki bir süre sonra hepsi değişecek. Ha-ha-ha! Ebeveyn zırıltısı bitmez! Beylerle anlaşamamak hayatın altın kuralı. Çimler de burada.

Peki, ne değişti? Bunlara bakan… Görüleni değiştiren tek şey bazen gören işte. Ne mutlu ki o değişiyor. Gördüklerine, duyduklarına gülüyor, umarsızca… Çünkü, işte olan biten üç aşağı beş yukarı böyle böyle hep. Bu olanlar değişmezse, onlara bakan değişir ve tekrar tekrar yeni keşfediyormuşçasına yaşar. Sıkılmak oyunun kurallarına dahil değildir, bir numaralı diskalifiye sebebidir.

Neyse, üç aşağı beş yukarı benzer olanlar arasında ve tam olarak varılacak sonucun kesinliği bilincinde, ben hala Kuğulu’da çimlerde oturuyorum. Ne o ben bu ben, ne o çim o çim, ne o his aynısı…

Hisler bile benzeşse, süreçleri şaşırtıcı. Şaşırtmayana pıl pırt toplanıp özenle verilir! Yola her an devam edilir…

Her an kıpırdar can, her an ifade bulur.

Cheers canlar!

No Responses Yet to “İnsanlar daireler çizer (mi?)”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

